Mój balet. Opowieść o tańcu: od szkoły do sceny to niezbędnik każdego, kto marzy o pójściu do szkoły teatralnej czy baletowej.

Autorkami książki są Aneta Wira – Ostaszyk oraz Joanna Kończak.

Balerina Polskiego Baletu Narodowego Aneta Wira-Ostaszyk zabiera nas w podróż przez swoje życie. Wraz z psychologiem i krytykiem baletowym Joanną Kończak zapraszają nas do poznania drogi od szkoły baletowej do sceny teatralnej czy muzycznej. Dzięki relacji tancerki dowiemy się jak wyglądają przesłuchania i cały proces by stać się tancerką. Dowiemy się również na czym dokładnie polega nauka baletu oraz w jakim wieku najlepiej zacząć zajęcia z tańca klasycznego. Podstawą każdego osoby aspirującej do bycia aktorem, tancerzem jest odpowiednia rozgrzewka. Kluczem do poznania siebie i swojego ciała jest między innymi balet i to on oraz umiejętności pracy z swoim ciałem weryfikują podczas przesłuchań do szkół czy castingów do teatrów czy dana aktorka czy tancerka dostanie angaż do ich produkcji czy nie.

Opowieść o tańcu zabierze nas do szkoły baletowej, wyjaśni jakie części garderoby są niezbędne do tańca i czym się różni paczka klasyczna od romantycznej i jak je dobierać w zależności od castingu. Dowiemy również się, co wchodzi w skład tej pierwszej oraz tej drugiej i jak je rozpoznać.

Z książki Mój balet. Opowieść o tańcu: od szkoły do sceny to niezbędnik każdego, kto marzy o pójściu do szkoły teatralnej czy baletowej zdradzi nam czym są szpongi. Dowiemy się też, co daje właściwy dobór tej części garderoby w nauce tańca.

Mając dobrany odpowiednio strój dowiemy się kto na tzw. pointach tańczy, poznamy również od kulis jak wygląda praca w teatrze czy operze tanecznej. Poznamy również rolę inspicjenta w teatrze. Jak ważną pełni on rolę w odbiorze całej sztuki. Aneta Wira – Ostaszyk zdradzi nam również ile osób poza obsadą i orkiestrą potrzeba do wystawienia spektaklu. Dowiemy się również kim jest solista, a kim baletmistrz oraz jak ich odróżnić. Autorka podpowie nam jak zapisać choreografię i co jest kluczem do wykonywania jej bezbłędnie i zdradzi nam techniki szybkiego zapamiętywania kroków. Wiedza autorki okaże się niezbędna by dowiedzieć się w praktyce ile trwa postawienie spektaklu oraz jak można się komunikować w trakcie spetaklu czy pokazu tanecznego.

Aneta Wira – Ostaszyk zaprezentuje nam podstawowe pozycje rąk i nóg w tańcu klasycznym i kilka wybranych póz na przykład słynną “arabesque”. Książka zdradzi nam najważniejsze fakty z historii baletu oraz informacje o słynnych spektaklach, i tych klasycznych sprzed wielu lat oraz tych bardziej współczesnych. Autorki polecą nam najciekawsze miejsca do oglądania baletu.

W książce Mój balet. Opowieść o tańcu: od szkoły do sceny to niezbędnik każdego, kto marzy o pójściu do szkoły teatralnej czy baletowej nie zabraknie również wspomnień i śmiesznych anegdot ze granych spektakli. Nie zabraknie również historii od strony widza, które podrzuci nam Joanna Konczak. Te współautorka śledzi i recenzuje już od 12 roku życia opisując je i komentująć jako krytyk teatralny i taneczny.

Dowiemy się również czym są pointy? Na to pytanie odpowie nam Aneta Wira-Ostaszyk. Autorka podpowie nam również jak je odpowiednio dobrać, dodatkowo udzieli masę cennych porad odnośnie samego tańca. Joanna Kończak, która od dziecka zajmuje się recenzjami form taneczno-teatralnych również podzieli się swoją wiedzą jako psycholog i jako krytyk. Całą opowieść uzupełni masa fotografii, która zadowoli każdego miłośnika baletu.

Książka zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com